Ahad, 30 Disember 2012

part 1 : Luahan Hati..

Penat... itu la ungkapan yang selayak yer buat mase nie.. macam2 dugaan yg datang tak putus2.. tp alhamdulilah dengan dugaan nie aku semakin kuat...kuat untuk terus berdiri dan berjalan untuk menghadapi hari2 akan dtg.. ;D

i'm already 20 years old.. tp apakah dgn umur nie aku dapat meniti kehidupan seowg remaja..?? aku rasa tidak...tp knape tidak..?? ye la..kalo umur aku start 16 tahun aku dh hilang zaman remaja... nie pulak umur 20 tahun... wHY..?? 

aku tidak ditakdirkan lahir anak sulung tp aku kena merasa aku anak sulung.. ooopsss.. jgn salah fhm.. wlpun aku ade akk n abg yg sgt bertanggjawab.. aku jugk perlu bertindak cam anak sulung... WHy..?? sbb... nak tahu k...?? tnye doremon... lalala~~

selalu aku berharap, bila la ujian nie semua nak berakhir..?? aku rasa mungkin tak lame lagi...oooppsss salah kot..sbb ujian tak pernah terlepas dari owg2 yg beriman... BERIMAN..?? waaahhh takot yer guna ayat tue... hakikat yer aku la manusia yg selemah2 iman... ;(

salah stu pekara aku tak suka... tulis panjang2... naty aku bosan n aku padam blik.. ok laa... 
sampai sini aku tulis,, wasalam.. ;) (eeehhh bg salam tak pon tp dah wasalam..)


Isnin, 24 September 2012

ujian untuk kami...


kenapa aku kata " kami "..?? 

sebab... kami kan merujuk perkataan ramai..
tp kalo owg kedah kata, kami itu mksud yer merujuk perkataan saya..
hahaha..pelik2 la bhse owg kedah tp tak se'pelik bhse owg kelantan,,ooppsss..!!

kami..?? siapa kami..??

kami ialah kami sekeluarga laa..

Ayah..

still like b4.have never want changing
still a man that is hard.

Mamy
still loving anad kindest

Akak 
- almost your 25 age year.
increasingly mature and increasingly test who come
but you a " supergirls "
not have admitted in order to be sister that is best for us

Abang
- has no word that is suitale for u.
except, hehehe
u a child that is faithful to parents
u a very good 
and adeq elder sister that is very listen to word...hahahha chill la kan3

Qila 
- you are my twizzz...
shoulder to rest
a stronger religion..is u la dear
u would be become a wife and mother that is best ( soon la )
u are really perfect ( although has no perfect human will )

Asyraf & Adeq
- you are caliph ALLAH swt..
younger brother that not hurt a fly actually
easy to be shaped but difficult to change decision korang.
but korang still younger brother and good child.
so...semoga menjadi mujahid yang dikasihi ALLAH swt..aminnn...



*walaupun macam2 yang dah berlaku...kite tetap akan bersama untuk di dunia dan akhrikat kelak kan..korang semua pilihan ALLAH SWt untuk kak teh...terima kasih..
ujian itu kan,tanda ALLAH swt sayang kat kite...

* adat kalo Bhse Bi aku kucar kacir..sbb aku tak terror bi nie..pling tinggi result aku dpt A..tue pon mse sek rendah shja..heheeee...

Isnin, 30 Julai 2012

Bukan masa yer lagi..


Ya Allah,
Andai masanya belum tiba,
Jangan izinkan aku untuk jatuh cinta,
Aku memohon agar Kau tunjukkan jalan,
Agar Kau tunjukkan aku tuntutun yang perlu aku lakukan,
Jauhkanlah aku daripada kemaksiatan,
Jauhkanlah aku daripada perkara yang tidak dapat memberi manfaat,
Dan jauhkan aku daripada perkara yang Engkau murkai,
Agar aku dapat menjaga diri.


Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
Jadikanlah aku yang mencintainya kerana agama yang ada padanya,
Jika dia hilangkan agama yang ada dalam dirinya,
Maka hilanglah cintaku padanya,
Sesungguhnya, cinta yang suci itu tidak buta.


Ya Allah,
Dan jika dia mencintai aku,
Biarkanlah dia mencintai aku kerana agama itu juga,
Asalkan dia tidak lebihkan cinta kepadaku melebihi cinta kepadaMu,
Supaya cinta itu bersemi di lembayung keredhaan-Mu,
Kerna dari situ lahirlah rahmah dan mawaddah dalam rumahtangga.


Ya Allah,
Jika ini bukan masanya,
Jika ini belum saatnya,
Dan jika Kau tahu kami belum bersedia,
Selamatkan kami,
Jarakkan kami,
Pisahkan kami,
Agar kami jauh dari khilaf yang merosak izzah dan iffah,
Agar kami tak mengundang murka-MU,
Agar kami dapat lebih menjaga hati,
Agar hati menjadi yang diredhai ilahi.


Ya Allah,
Andai dia bukan untuk ku,
Andai dia bukan jodohku,
Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya,
Berikanlah dia insan yang benar benar terbaik buat kehidupannya,
Insan yang benar-benar mampu memimpinnya ke syurga-Mu,
Dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku,
Agar aku kukuh dalam mencari cinta-Mu.


Sabtu, 9 Jun 2012

kerana kau ibu

kerana kau ibu, 
aku terlalu meyayangi mu..
aku terlalu menghormatimu 
aku marah bile kau terluka atas apa yg terjadi

ibu,
maaf kan aku..kerna aku tak mampu menjadi teman yg sempurna
bile kau memerlukan aku, tidak seperti kau
kau selalu ade diwktu aku suka dan duka

dan,dan,dan...
kerna kau ibu ku...
terima kasih..

:: kpd si Dia.. suka hati aku la...kalo dlu ko boleh taat, berhabis duit kat mak ko..nape aku tak boleh buat tue semua kat mak aku.. nape kau perlu hina n marah tue semua bile aku lakukan utk IBu aku...?? kau mmg sgt kejam...!!! ::

Khamis, 8 Mac 2012

Dinner sem 3

Enjoy tgk gmbr je la eak...!!!
ade kelas ko senyum nisa..hehe

kami...!!!
arissa, tirah, mun (aku la), nisaa...

yeeeaahh..dpt beg percuma..


sahabat baik nieee...

nie la ain...kwn yg byk tolong aku...thanks..

Lela n Lin..

sue yg selau cri pasal ngan aku..hehe

konon2 nak wat gaya maria elena..hehe

dah penat..tp still nak bergambar..hehe

masing2 poyo..!!
gambar dak kelas..tpi aku x de, sbb sibuk bergambar dgn roomete jee..hehe
touching2..='(
aku ngan zatul x de..huhu..
ok2...byk sgt tangkap gambar sebenarnya..tp nie la antara gambr agak sopan..hehehe...dinner kali nie aku byk luangkan mase ngan roomete dari dak kelas..sbb tue x gmbr aku dlm gmbr dak kelas..hehehe...x pe..sem depn laaa...

ok nie...gmbar dinner sem 1...ade muka aku...tp buruk..ahak3..
Dah alang2...aku masuk kan gambar sem 2 la...hehehhe
alya...

sue ngan atin

tiga kwn baik..

aku ngan ain..

hoho..

ngan ain lagii...

ok...ain lagi..heheh
ok..sampai disini jeee...hoho...


Khamis, 1 Mac 2012

kawan ku...

kawan,
aku bukan nabi,
senang untuk memaafkan korang,
aku hanya manusia biasa,
yang mempunyai hati dan perasaan..


kawan,
tidak kah kau terfikir,
kata dan perbuatan dirimu menyakitkan hati ku,
malah tingkah laku dirimu membuatku tidak selesa..


kawan,
aku bukan baik dan alim sangat..
jadi tolong, jangan cabar tahap kesabaran ku..
aku manusia biasa.


kawan,
apa guna yer kite saling menyakitkan..??
saling hendak bermuka-muka..??
saling mengutuk di belakang..??


kawan,
maafkan aku, andai kata-kata ini menguriskan hatimu,
ini..hanya luahan hati semata-mata..
tak ade niat untuk myakitkan hati korang..


kawan,
jujur ingin ku kta kan..
aku sayang korang sebenarnya...
comey kan kan..

Selasa, 14 Februari 2012

musuh ku...!!

musuh ku..
kenape kau terlalu baik kpd ku..??
kenapa kau sentiasa ade disisiku..??

musuh ku..
kite telah ditakdirkan bersama sejak dlu lg..
kite membesar bersama2
kite berkongsi segala yer..

musuh ku..
aku terlalu rindu akan diri mu..
kau tahu..
ketika aku takut ketika malam makin galak..
kau la aku cari..
ketika guruh mengusai awan..
kau la aku cari..
ketika aku kecewa, marah, gembira
kau la aku cari..
ketika tangan aku terkena air panas 
kau la aku cari..
dan dan dan 
ketika segala2 yer berlaku dlm idup aku berlaku..
kau la aku cari untuk mendegar bebelan x berbayar dri aku
terima kasih musuh ku..
kau terlalu berjasa kpd ku..

musuh ku..
aku beruntung kerana ALLAH megurniakan dirimu kepada aku... 
kau selalu mengalah dalam banyak pekara untuk ku...
dan terlalu banyak pulak aku meyakitkan hati mu..
mesti la...kau musuh ku,.x kan nak wat baik pulak kan kan kan...hahhaha

musuh ku...
tempat aku berteduh,bermanja,megadu n bla bla bla....hahaha 
terima kasih sayang...!!!

sape musuh aku nie..???
dy sebenarnya...owg yg rapat dengan ku..
aku rapat dgn dy sejak dlm perut mamy lgi..hehehe

dy musuh ku a.k.a kembar ku..hehe

sama x muka kiteowg..hehehe