Isnin, 30 Julai 2012

Bukan masa yer lagi..


Ya Allah,
Andai masanya belum tiba,
Jangan izinkan aku untuk jatuh cinta,
Aku memohon agar Kau tunjukkan jalan,
Agar Kau tunjukkan aku tuntutun yang perlu aku lakukan,
Jauhkanlah aku daripada kemaksiatan,
Jauhkanlah aku daripada perkara yang tidak dapat memberi manfaat,
Dan jauhkan aku daripada perkara yang Engkau murkai,
Agar aku dapat menjaga diri.


Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
Jadikanlah aku yang mencintainya kerana agama yang ada padanya,
Jika dia hilangkan agama yang ada dalam dirinya,
Maka hilanglah cintaku padanya,
Sesungguhnya, cinta yang suci itu tidak buta.


Ya Allah,
Dan jika dia mencintai aku,
Biarkanlah dia mencintai aku kerana agama itu juga,
Asalkan dia tidak lebihkan cinta kepadaku melebihi cinta kepadaMu,
Supaya cinta itu bersemi di lembayung keredhaan-Mu,
Kerna dari situ lahirlah rahmah dan mawaddah dalam rumahtangga.


Ya Allah,
Jika ini bukan masanya,
Jika ini belum saatnya,
Dan jika Kau tahu kami belum bersedia,
Selamatkan kami,
Jarakkan kami,
Pisahkan kami,
Agar kami jauh dari khilaf yang merosak izzah dan iffah,
Agar kami tak mengundang murka-MU,
Agar kami dapat lebih menjaga hati,
Agar hati menjadi yang diredhai ilahi.


Ya Allah,
Andai dia bukan untuk ku,
Andai dia bukan jodohku,
Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya,
Berikanlah dia insan yang benar benar terbaik buat kehidupannya,
Insan yang benar-benar mampu memimpinnya ke syurga-Mu,
Dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku,
Agar aku kukuh dalam mencari cinta-Mu.


Sabtu, 9 Jun 2012

kerana kau ibu

kerana kau ibu, 
aku terlalu meyayangi mu..
aku terlalu menghormatimu 
aku marah bile kau terluka atas apa yg terjadi

ibu,
maaf kan aku..kerna aku tak mampu menjadi teman yg sempurna
bile kau memerlukan aku, tidak seperti kau
kau selalu ade diwktu aku suka dan duka

dan,dan,dan...
kerna kau ibu ku...
terima kasih..

:: kpd si Dia.. suka hati aku la...kalo dlu ko boleh taat, berhabis duit kat mak ko..nape aku tak boleh buat tue semua kat mak aku.. nape kau perlu hina n marah tue semua bile aku lakukan utk IBu aku...?? kau mmg sgt kejam...!!! ::

Khamis, 8 Mac 2012

Dinner sem 3

Enjoy tgk gmbr je la eak...!!!
ade kelas ko senyum nisa..hehe

kami...!!!
arissa, tirah, mun (aku la), nisaa...

yeeeaahh..dpt beg percuma..


sahabat baik nieee...

nie la ain...kwn yg byk tolong aku...thanks..

Lela n Lin..

sue yg selau cri pasal ngan aku..hehe

konon2 nak wat gaya maria elena..hehe

dah penat..tp still nak bergambar..hehe

masing2 poyo..!!
gambar dak kelas..tpi aku x de, sbb sibuk bergambar dgn roomete jee..hehe
touching2..='(
aku ngan zatul x de..huhu..
ok2...byk sgt tangkap gambar sebenarnya..tp nie la antara gambr agak sopan..hehehe...dinner kali nie aku byk luangkan mase ngan roomete dari dak kelas..sbb tue x gmbr aku dlm gmbr dak kelas..hehehe...x pe..sem depn laaa...

ok nie...gmbar dinner sem 1...ade muka aku...tp buruk..ahak3..
Dah alang2...aku masuk kan gambar sem 2 la...hehehhe
alya...

sue ngan atin

tiga kwn baik..

aku ngan ain..

hoho..

ngan ain lagii...

ok...ain lagi..heheh
ok..sampai disini jeee...hoho...


Khamis, 1 Mac 2012

kawan ku...

kawan,
aku bukan nabi,
senang untuk memaafkan korang,
aku hanya manusia biasa,
yang mempunyai hati dan perasaan..


kawan,
tidak kah kau terfikir,
kata dan perbuatan dirimu menyakitkan hati ku,
malah tingkah laku dirimu membuatku tidak selesa..


kawan,
aku bukan baik dan alim sangat..
jadi tolong, jangan cabar tahap kesabaran ku..
aku manusia biasa.


kawan,
apa guna yer kite saling menyakitkan..??
saling hendak bermuka-muka..??
saling mengutuk di belakang..??


kawan,
maafkan aku, andai kata-kata ini menguriskan hatimu,
ini..hanya luahan hati semata-mata..
tak ade niat untuk myakitkan hati korang..


kawan,
jujur ingin ku kta kan..
aku sayang korang sebenarnya...
comey kan kan..

Selasa, 14 Februari 2012

musuh ku...!!

musuh ku..
kenape kau terlalu baik kpd ku..??
kenapa kau sentiasa ade disisiku..??

musuh ku..
kite telah ditakdirkan bersama sejak dlu lg..
kite membesar bersama2
kite berkongsi segala yer..

musuh ku..
aku terlalu rindu akan diri mu..
kau tahu..
ketika aku takut ketika malam makin galak..
kau la aku cari..
ketika guruh mengusai awan..
kau la aku cari..
ketika aku kecewa, marah, gembira
kau la aku cari..
ketika tangan aku terkena air panas 
kau la aku cari..
dan dan dan 
ketika segala2 yer berlaku dlm idup aku berlaku..
kau la aku cari untuk mendegar bebelan x berbayar dri aku
terima kasih musuh ku..
kau terlalu berjasa kpd ku..

musuh ku..
aku beruntung kerana ALLAH megurniakan dirimu kepada aku... 
kau selalu mengalah dalam banyak pekara untuk ku...
dan terlalu banyak pulak aku meyakitkan hati mu..
mesti la...kau musuh ku,.x kan nak wat baik pulak kan kan kan...hahhaha

musuh ku...
tempat aku berteduh,bermanja,megadu n bla bla bla....hahaha 
terima kasih sayang...!!!

sape musuh aku nie..???
dy sebenarnya...owg yg rapat dengan ku..
aku rapat dgn dy sejak dlm perut mamy lgi..hehehe

dy musuh ku a.k.a kembar ku..hehe

sama x muka kiteowg..hehehe





terlalu sakit..!!!

- belajar untuk melupakan seowg dah melupakan aku dan aku jua harus belajar utk melupakan kan kau -
waaahhh...sakit yer!!! tp tue la hakikat yang harus aku terimaa... =)
terlalu banyak kenangan yang kite pernah cipta bersama..
terlalu banyak angan2 yg kite ukirkan bersama kan kan kan
tp...tidak mungkin kite bina mahligai indah itu bersama kan kan...=)

aku tidak salahkan kau atas perpisahan nie...
perpisahan nie adalah kesilapan kite bersama2..
kite telah jauh dari hakikat seowg hamba ALLAH..
hanyut dengan keindahan...
mybe dah sampai mase yer..cume kite masih mengharap keadaan itu masih seperti dlu..
maafkan aku...
kite sepatut yer sedar atas dosa2 tue..
bukan terus hanyut..
maafkan aku..
sekukuh sayang aku padamu.
aku x betah lagi untuk memhambakan dri..
maafkan aku sekali lgi...


yang perlu kau tahu..
aku x pernah meyesal atas persahatan nie..
persahabatan nie terlalu indah untuk aku..
sahabat,
pertemuaan dan perpisahan nie bukan kite yg merancang..
tp nie mmg dah ditakdirkan untuk kite..
mesti ade hikmah disebalik cerita2 dongeng nie..hahaha..=)


sahabat..jika mmg kite untk ditakdirkan bersama suatu hari naty..
dtg la kpd ku..bile kau benar2 bersedia untuk  
menjadi iman di solat aku,.
menegur aku setiap kesalahan bacaanku terhadap kalam MUHAMMAD SAW 
menegur aku yg lemah lembut ketika aku membuat kesalahan dan jika perbuatan aku yg tidak elok di matamu..
menjadi pemimpin driku dan zuriat kite..
menjadi ketua keluarga sgt bertanggjwb dan penyayang..


ok3...aku dah merapu...stop2...
patut la dah merapu...dah lewat mlm..ish22..'
sekian..=)

Khamis, 29 Disember 2011

Puteri Ladang..

hehe..ap mengena puteri ladang ngan aku..??? ade laa...puteri ladang tue aku laa.. ( koya2 )
puteri ladang tue..member baik aku bagi nama tue kat aku..dy kata.dy letak nama aku puteri ladang sbb aku ambik kos perladangan kat uitm...


kos perladangan dan argoteknologi..x pernah aku terlintas nak ambik kos nie..sbb aku bukan dri dak sains..aku dak sek agama...komfem2 cita2 aku nak ambik bidang agama kn..cita2 aku nak ambik syariah atau bahasa arab..nak dalami ilmu ALLAH...tp kos perladangan ilmu ALLAH gak kn3..
so aku teruskan kan belajar perladangan..dah tue yg terbaik utk aku...


selalu kite merasakan sesuatu yg baik tue baik untuk kita tp bukan sebenarnya... tak semestinya..aku merasakan bile ambik kos syariah or bahasa arab, itu sudah baik untuk aku..tp tidak..kos perladangan lagi baik utk aku..wlpun aku x suke..hehehe
kisah nie jugak berlaku kat akak dan abang aku...akak n abg aku nie dak bijak la...akk nak ambik accounting tp ALLAH letakkan dy kat kos ilmu wahyu dan fiqh kat UIA..menangis2 belakang pintu sbb x fhm bhsa arab..tp skrg...hebat yer..mampu berdialog dlm bhsa arab cam kite2 nie ckp bhsa melayu jee...
abang aku pulak...cite2 nak ambik pertanian or pergurusan..tp yg ALLAH letak kos syariah dan ekonomi kat UM, x pe abg...


Tgk!!! kuasa ALLAH...kite manusia hanya mampu merancang kan...
moral the story...x de sape leh melawan kehendak ALLAH kn..kite leh merancang mcm2 tp kalo ALLAH x izinkan, x kan menjadi kn..


tgk..aku dah pandai kait buah rambutan laa..

--> tuhan..kuatkan hatiku utk untuk abiskan diploma perladangan nie dengan cemerlang yer..aku dah tak tahan dah..huahua...